PROJEKT ERASMUS+

W dniach 2-7 czerwca br. w miejscowości Almelo  (Holandia) odbyło się już ostatnie IV spotkanie międzynarodowe w ramach realizacji projektuErasmus+ pt„Elastic-Innovation through the textile industry in the past, present and future”.  W wymianie wzięło udział 5 uczniów liceum (Nikola Bednarek, Weronika Łabencka, Marta Płócienniczak, Piotr Karolczyk, Jakub Marynowski)  i dwie  opiekunki a jednocześnie koordynatorki projektu w naszej szkole - Kamila Boczkiewicz i Marta Świerczyńska.

Pierwszy dzień spędziliśmy w podróży trwającej 14 godzin, przemierzając ponad 1000 km z Zelowa do Almelo. Spotkanie rozpoczęło się od powitania naszej delegacji przez grupę uczniów z Holandii. Kolejny dzień był dniem pełnym wrażeń, których dostarczyła nam m.in. wycieczka do Amsterdamu, gdzie zwiedziliśmy takie miejsca jak This is Holland oraz Lookout Amsterdam.

W dniu  4 czerwca zostaliśmy oficjalnie powitani przez dyrektora szkoły Het Erasmus w Almelo. W czasie naszego spotkanie z pozostałymi delegacjami zaprezentowaliśmy film, w którym zaprezentowaliśmy nasze wrażenia z realizacji projektu. Po południu zwiedziliśmy firmę Ten Cate Nijverdal, która w obecnych czasach  jest jedną z największych fabryk w Almelo. Firma zajmuje się produkcją sztucznej trawy oraz ubrań ochronnych, a jej oddziały można znaleźć na całym świecie.

W dniu 5 czerwca odbyło się spotkanie w szkole Lise Meitner Gymnasium w Neuenhaus. W trakcie spotkania każda delegacja przedstawiła krótką prezentację dotyczącą realizacji projektu. Po spotkaniu przyszedł czas na przyjemności, czyli spływ kajakami po rzece Dinkel. Po południu tego samego dnia uczniowie wraz z nauczycielami przygotowali pokaz mody, w którym prezentowali ubrania zaprojektowane i stworzone przez samych siebie.

Przedostatni dzień naszego pobytu miał miejsce  w urzędzie miasta w Almelo w towarzystwie burmistrza miasta, członka rodziny firmy Ten Cate, gości ze Stanów Zjednoczonych i przedstawiciela Agencji Narodowej z Holandii. W trakcie spotkania odbyła się uroczysta prezentacja naszej aplikacji elastic-app.eu - efektu końcowego projektu Elastic. Po spotkaniu uczniowie zwiedzali miasto Almelo, wykorzystując zalety aplikacji. Wieczorem tego samego dnia odbyła się uroczysta kolacja dla wszystkich uczestników projektu.

W dniu 7 czerwca wyruszyliśmy  w drogę  powrotną do Zelowa. Chociaż ten wyjazd był ostatnim w ramach realizacji projektu Erasmus+, to z pewnością nie był naszym ostatnim spotkaniem z delegacjami z Holandii, Niemiec i Czech. Kolejne wymiany uczniów planowane są już w przyszłym roku szkolnym.